Franciscu Pàulu Di Blasi

Franciscu Pàulu Di Blasi (Palermu, 1753 - 1795) fu nu ntillittuali, puliticu, scritturi e patriota sicilianu, sustinituri videmma di idii ripubbricani e giacubbini.
Fu niputi di l'abbati binidittina Sarbaturi e Juanni Vangilista Di Blasi, e judici di la Gran curti prituriana e cannitatu â pusizzioni di judici dû Cunci storu.
Cumminciutu di l'idii di paranza diffunnuti di la Rivuluzzioni Francisi, urganizza na cungiura cuntra lu Regnu e ntû 1795 veni attaccatu e prucissatu, curpebuli propia di cumprottu pi la stituzzioni di na ripubbrica siciliana. Turturatu, nun dissi mai li noma dê propia cùmprici.
Ci veni tagghiata la testa â chianata di Santa Tiresa (òi Chiazza Nnipinnenza) lu 20 di maju 1795. Na lapidi misa ntû muru di la Caserma Garribbardi, nn'arricurda lu sacrifizu.
Zoccu c'ammattiu è cuntatu di Liunardu Sciascia nti "Lu cunsigghiu d'Aggittu".
Lassò assai òpiri juridici, ntra li quali li cchiù mpurtanti sù: "Supra a la paritati e disparitati di l'òmini n frunti â sò filicitati" (1778), na longa discurruta supra li tiurî di Rousseau; e "Supra la liggislazzioni di la Sicilia" (1790), unni ammustra la nicissitati di nu novu codici e jetta li basi supra ê quali s'avvissi a appujari.
Fu videmma nu "nazziunalista linguisticu", purtannu avanti lu pruggettu di na accademia di lingua siciliana n Palermu.

Lijami nterni cancia

Lijami di fora cancia