Vergine de Coromoto

Nostra Signora de Coromoto o Vergine de Coromoto è la patrona du Venezzuela. Li cattolici venezzuelani venerano Maria ccu chissu appellativu 'n seguitu a n'apparizioni abbinuta n Venezzuela ntô 1652.

la Vergine del Coromoto

Storia cancia

Quannnu la cità di Guanare, capitali ru statu de Portuguesa, fu funnata ntô 1591, l' indiggeni ca abitavanu intra a riggiuni, li Cospes, si ni fujeru versu la selva ntô Nord da cità. Chistu rinniva difficili l'evangelizzazzioni ca a Chiesa Cattolica avia accuminzatu.

L'apparizioni dâ Vergini abbinni ntra a selva alla quale erano fuggiti li indos, l' 8 settemmeri 1652: a Vergine María apparve aru caciccu dei Cospes, l'indio Coromoto (e a sa mogghie), dicendo loro ntà loro lingua: "Jati ara casa di bianchi e chiedite a ddi che vi infondano l'acqua sup'a testa ppe potere ire in cielo". Con questa frase la Vergine chiese a lui e alla sua tribù ca si facessero vattiare.

Secondo la tradizione orale, il cacicco raccontò il fatto al suo encomendero, don Juan Sánchez; questi gli chiese che si preparasse per otto giorni con la sua tribù per ricevere la catechesi ed il vattesimo.

 
Icona ra Vergine de Coromoto

Vari indigeni cospes se convertirono e se vattiarono, ma non u caciccu, dal momento che non si sentiva a suo agio, visto che ormai non era chiù illu u capu. L'indio Coromoto fuggì, e la Vergine gli apparve un'altra volta; Coromoto, reso cieco dall'ira, alzò il braccio per afferrarla, ma ella sparì, e l'apparizione si materializzò in un marchio fatto di fibra di albero che dopo venne cercata e trovata, ed essa è la reliquia che si venera ancora oggi nel Santuario Nazionale Nostra Signora di Coromoto.

Narra il racconto che Coromoto fu morso da un serpenti vilenusu e ritornò a Guanare, feritu e supa u puntu di morire, e chiese il Battesimo; glielo amministrò un barinese. Dopo il battesimo divenne apostolu ra sa genti: pregò il gruppo di indios cospes ribelli ca jeranu sotto u sò cummannu ca si vattiassero.

Coromoto, cullu numi cristianu de Angelu Custodi, morì dopo na serena vecchiaia.

Canonizzazzione cancia

Papa Piu XII, nel 1950, dichiarò Nostra Signora de Coromoto Patrona ru Venezzuela.

U Papa Giuvanni Paulu II incoronò a statua nta sa visita allu santuario mariano di Guanare, e Papa Binidittu XVI elivò u Santuariu Nazzionale de Nostra Signora de Coromoto allu rangu de Basilica Minore.

Liami fora cancia

separatore

Riliggiuni
Ateismu - Agnosticismu - Monoteismu - Politeismu - Enoteismu - Panteismu - Animismu
Buddismu | Cunfucianismu | Cristianèsimu | Ebbraismu | Giainismu | Innuismu | Islam | Shintuismu | Tauismu | Zoruastrismu
Diu - testi sacri - cleru - eresia - mituluggia - lista di divinitati