abbiccidariu St'artìculu è scrittu 'n calabrisi di Polistina (RC), vidi '.



A Coppa Mitropa[1] (denominazioni ufficiali: La Coupe de l'Europe Centrale), si conusci in Italia cu u nomi di Coppa dell'Europa Centrale – o più semplicementi Coppa Europa –, pe i soi primi 14 edizioni organizzati da Federazione calcistica dell'Austria, Federazione calcistica dell'Ungheria, Federazione calcistica della Repubblica Ceca, Federazione Italiana Giuoco Calcio, Associazione Svizzera di Football, Federazione calcistica della Serbia e Federazione calcistica della Romania, enni a ciù antica competizioni di Calciu europeu pe squadri di club, disputatasi pe a prima vota nel 1927 e pe l'ultima vota nel 1992.

U nome deriva da contrazioni du termini tedescu Mitteleuropa (Europa centrale).

U trofeu presi ispirazioni da Challenge-Cup, torneu di calciu tra squattri du Impero austro-ungarico , disputatu tra u 1897 a u 1911.

A Storia cancia

A Coppa di l'Europa Centrale fudi ideata ed inizialmenti organizzata da l'austriaco Hugo Meisl, segretariu generali della ÖFB, a federcalciu austriaca, u 17 lugliu 1927 a Venezia e già tra agustu successivu u torneu presi u via. Ne primi dui stagioni vi pigliaru parti dui club di ciascunu dei seguenti Paisi: Ungheria, Austria, Cecoslovacchia e Jugoslavia; tra Coppa d'Europa Centrale 1929 a Jugoslavia fudi sostituita da l'Italia.

U Periodu classicu cancia

A prima versioni da Coppa Mitropa[2], si chiamava Coppa dell'Europa Centrale e ricordata comu a ciù prestigiosa, parteciparu i migliori squattri di campionati e di coppi nazionali di Federazioni di l'Europa centrale.

A rinascita tro secundu dopuguerra cancia

l'edizioni da Coppa Mitropa persi buona parti du soi prestigiu, pechi partecipavanu i società meglu piazzati a di sutta di chidi qualificati ai tornei da UEFA, vali a dire i squattri che, da u 1995 a u 2008, si qualificanu pe a Coppa Intertoto.

* Ognunu di 5 Paisi parteciparu schierandu 6 squattri i club e venni poi stilatu na classifica pe i Stati.

A coppa di neopromossi cancia

U definitivu declinu da Coppa Mitropa avvenni tra l'anni ottanta, quandu fudi trasformata in una sorta di "Coppa di Campioni da Serie B", ovveru riservata ai club vincitori da seconde divisioni calcisticha europee.

I Noti cancia

  1. Karel Stokkermans. (EN) Mitropa Cup. rsssf.com, 21 aprile 2011
  2. A Coppa Mitropa [1]
  3. 1933, a finali di l'Inter [2]
  4. L’Italia fu rappresentata, oltri ca da l’Alessandria, puru da Roma, Fiorentina, Udinese e Palermo [3]
  5. A finali da Fiorentina Mitropa Cup 1965-66. fiorentinamuseo.it
  6. U Verona tra Coppa Mitropa [4]