Psicanalisi

(Rinnirizzata di Psicanàlisi)

La psicanalisi (di psico-, psiche, anima o menti, e -analisi: analisi della mente) è la tiurìa di lu nconsciu supra cui si fùnnanu na prassi e na disciplina psicuterapeutichi e chi fu sprummintata e misa n pratica cô travagghiu di Sigmund Freud[1].

Nti la ndaggini di l'attività mintali umana la pisacanalsi si rivorgi supratuttu a di finòmini psichici chi risiedunu fora dâ cuscenza. Veni pirciò mplimintatu lu cuncettu di nconsciu, ntruduciutu ntê riflissioni tiuretica ggià di la parti di Cartesiu, Locke e Leibniz, e chi Freud rielaburau di nu puntu di vista discrittivu supra la basi dî sò spirienzi cu Jean-Martin Charcot.

La psicanalisi ìnnica puru la prassi tirapeutica liata ê funnamenti tiorici. Ntô spicificu, cura distrubbi mintali comu la nivrosi e l'istirìa. N sèquitu l'usu dâ piscanalisi fu stinnutu a àutri tipi di patuluggìi. A liveddu curturali cchiù ginirali, la nfluenza dâ psicanalisi finìu pi ntirissari puru la filosufìa.

Bibbliografìa cancia

  1. Zamperini, A., Testoni, I. Storia del pensiero psicologico. In U. Galimberti, Enciclopedia di psicologia. Torino, Garzanti, 2001. p. 1114