"Salvatore Cuffaro" : Diffirenzi ntrê virsioni

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Anakletos (discussioni | cuntribbuti)
Nuddu riassuntu dû canciamentu
Anakletos (discussioni | cuntribbuti)
Nuddu riassuntu dû canciamentu
Riga 3:
Ntê scoli medî e supiriuri studiau nni li Salesiani dû culleggiu "Don Bosco Sampolo" di [[Palermu]]. Nni l'anni '80 si laureau in [[midicina]] e chirurgia, e fici parti dû Cunsigliu di Facoltà e dû Cunsigliu di Amministrazzioni di l'Università di Palermu comu rapprisintanti di li studenti. Dopu ca si pigliau la specializzazioni in radioluggìa, participau a la criazzioni di lu "Centru Sicilianu Don Luigi Sturzo".
 
Quann'era studenti avìa adirutu â [[DemocraziaDimucrazzìa Cristiana]], di cui fu delegatu riggiunali dû muvimentu di li picciotti e dirigenti organizzativu pi la Sicilia. Nni lu [[1980]] fu eliggiutu cunzigghieri cumunali di [[Raffadali]], unni era capugruppu di la DC. Dopu cuntinuò la so attività pulìtica 'n Palermu, n'àutra vota eliggiutu cunsiglieri cumunali dû capulocu.
 
Nni lu [[1991]], cu na bona affirmazzioni pirsunali (79.970 voti di prifirenza supra 287.166 di lista (27,85%) nnû culleggiu di Palermu), addivintau diputatu nni l'XI liggislatura di l'AssembleaAssimbrea Riggiunali Siciliana. Nni sta liggislatura fu componenti di la Cummissioni attività pruduttivi e vici prisidenti di la Cummissioni riggiunali antimafia.
 
Vinni eliggiutu arreri nni lu [[1996]] diputatu di l'AssembleaAssimbrea Riggiunali Siciliana (XII liggislatura) (15.988 voti di prifirenza supra 61.367 (26,05%) nnû culleggiu di Palermo), nni la lista di li Cristiani DemocraticiDimucratici Uniti, lu partitu guidato di Rocco Buttiglione, natu dopu la scissioni di lu [[PartitoPartitu PopolarePupulari ItalianoTalianu]], partitu ca a so vota ripigghiau l'eredità di la DemocraziaDimucrazzìa Cristiana. Nni sta liggislatura fù assissuri a l'[[agricultura]] e furesti nni li cuverni riggiunali a partiri di lu 50° finu a lu 54°.
 
Lu [[17 di giugnettu]] dû [[2001]], comu candidatu prisidenti di la cualizzioni di centrudestracentru-dritta, nni la prima elezzionielizzioni diretta dû prisidenti dû guvernucuvernu riggiunali, fù eliggiutu cu lu 59% di li voti, battennnu l'àutri du' candidati accumunati dâ cumuni pruvinenza democristianadimucristiana: Leoluca[[Lioluca OrlandoUrlannu]] (37%) e Sergio[[Sergii D'Antoni]] (4%), rapprisintanti rispittivamenti di lu schieramentu di centrusinistracentru-manca e di DemocraziaDimucrazzìa EuropeaEurupea.
 
AttualmentiAttuarmenti ricopricummogghia anchimacari la càrrica di Cummissariu Straurdinariu pi l'emergenzaemirgenza ìdrica e Cummissariu DelegatuDiligatu pi l'emergenzaemirgenza rifiuti, occupànnusi di la riorganizzazioniriurganizzazioni di lu sistema di l'acqui e di la priparazzioni di lu pianu energèticuenirgèticu riggiunali.
 
Nni l'U.E. è Prisidenti di lu Cumitatu di li Riggiuni Isulani di lu Mediterraneu (IMEDOC) e di lu CPRM (Cumitatu di li Riggiuni Perifèrichi e Marìttimi). Comu Prisidenti di lu CPRM fici lu tutoraggiu pi l'ammissioni di [[Cipru]] nni l'U.E. e spinci pi na nova pulìtica di "vicinatu" pi favuriri lu sviluppu nzèmmula a l'àutri riggiuna frontaleri di lu Meditirraneu.
 
Cu lu CDU participau a la funnazzioni di l'UDC (UnioneUnioni dei DemocraticiDimucratici Cristiani e DemocraticiDimucratici di CentroCentru), ca uncìujuncìu a liveddu nazziunali li partiti ca si richiàmanu a la StoriaStòria di la DemocraziaDimucrazzìa Cristiana (CCD, CDU e DE).
 
Eliggiutu nni l'ElezzioniElizzioni europei di lu [[2004]] comu capulista di l'UDC nni la circoscrizzionicircuscrizzioni di l'ìsuli cu 162.017 voti, rinunciau a lu seggiu a favuri di lu primu ca nun acchianau.
 
Nni lu [[2005]], comu cuvirnaturi di la Riggiuni Siciliana, prisintau na liggi riggiunali ca misi lu ''quorum'' di lu 5% pi li partiti ca vonnu aviri na rapprisintanza riggiunali e l'alternanzaaltirnanza obbligatoria màsculu-fìmmina ni lu listinu di lu quali vennuvenunu elettieliggiuti li diputati di la coalizzionicualizzioni ca vinci lu premiu di maggiuranza. La liggi ricivìu l'appoiu di lu 52% di li siciliani in occasioni di lu referendum cunfirmativu.
 
Nni lu stissu annu fu puru numinatu vici-sicritariu nazziunali di l'UDC, quannu Lorenzo Cesa pigliau lu postu di Marco Follini comu sicritariu nazziunali.
Riga 25:
Candidatu ni l'elezzioni pulìtichi di lu [[2006]], fu eliggiutu sinaturi di la XV Liggislatura comu capulista di l'UDC nni la circuscrizzioni Sicilia.
 
Candidatu arre' di lu scheramentu di centrudritta a Palazzu D'Orleans, lu [[28 di maiu]] dû 2006 fu eliggiutu arreri Prisidenti di la Riggiuni Siciliana cu lu 52,1% di li voti, contra lu 41,6% di lu candidatu di lu centrumanca, [[Rita Borsellinu]], e lu 5,3% di chiddu di [[Allianza Siciliana]], Nello[[Nellu Musumeci]].
 
== Liami esterni ==
 
* [http://www.totocuffaro.it Situ pirsunali]
* Schedi dil'attività nta l'AssembleaAssimbrea RegionaleRiggiunali Siciliana: [http://www.ars.sicilia.it/deputati/scheda.jsp?idDeputato=607&idLegis=11 XI], [http://www.ars.sicilia.it/deputati/scheda.jsp?idDeputato=607&idLegis=12 XII], [http://www.ars.sicilia.it/deputati/scheda.jsp?idDeputato=607&idLegis=13 XIII]
* [http://www.udc-italia.it/?page=front/pageref&pageref=%3C?REF%20type:vpage;src:organigramma;?%3E Organigramma dill'UDC]
* [http://www.senato.it/leg/15/BGT/Schede/Attsen/00022728.htm Scheda personali a u Senatu]