"Parmi (Riggiu Calabria)" : Diffirenzi ntrê virsioni

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Nuddu riassuntu dû canciamentu
Nuddu riassuntu dû canciamentu
Riga 14:
}}
 
'''Parmi''' è nu cumuni di 19.416 abbitanti dâ [[pruvincia di Riggiu Calabbria]]. Nortri, è vicinu a nu mpurtanti portu, chiddu di [[Gioia Tauro]].
 
A Parmi ci sunnu dui lucalità mpurtanti e beddi: La Costa Viola e lu "Monte Sant'Elia di Enna". La Costa Viola s'affaccia propiu avanti a Marinella, ca è na praja sutta lu Munti Sant'Elia. Di Sant'Elia si poti vidiri tuttu lu panurama di Parmi.
 
== Storia ==
 
Parmi si penza ca nascìu di nu nzidiamentu rumanu ca si stabbilìu a Taureana. Parò a Taureana li sarracini distruggìvanu lu paisi e li casi. Allura di Taureana si nni jeru ntâ lucalità Citatedda (Cittadella) e ddà custrueru na turri d'avvistamentu pi vidiri arrivari li sarracini. Ora mveci Parmi è allargatu di cchiù e la Citatedda è nta n'àngulu di Parmi.
 
== Festi ==
 
A Parmi si cèlibbra na fista assai mpurtanti: A Varia (La Varia). Na vota, a [[Missina]], ci fu n'epidimìa e la genti di Parmi pigghiàu li Missinisi e l'uspitau. Comu ricumpenza la genti di [[Missina]] arrigalau a li parmisani (parmisi) na ciocca di capiddi (arcunu dici nu capeddu) di la Madonna, ca a sò vota li arrigalau a li Missinisi ca jeru d'Idda. E ogni quattru anni si faci na struttura a furma d'àrbulu, cu supra na figghiuledda (animella).
 
{{Purtali:Calabbria}}