"Tiatru sicilianu" : Diffirenzi ntrê virsioni

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
n Canciu narrè di 88.49.119.130 cu l'ùrtima virsioni di Sarvaturi.
n Robot: Cosmetic changes
Riga 2:
 
 
=== Storia di lu tiatru sicilianu ===
 
Già ntô [[1300]] lu chiù curaggiusu di l'artisti mpruvvisati, tirannu un filu tra du pali e facennucci scurriri un linzolu, si nvintava lu primu tiatru [[Mbulanti|mbulanti]] sicilianu. Stu attrivitu artista, utilizzannu la genti di li tanti quarteri comu atturi e mmitaturi d'iddi stissi, dava vita a smaccusi spittaculi e a forti dinunci, tintannu di daru vuci a ddi minuranzi ca vinianu murtificati di li putenti e di li guverni.
 
Pi tantu tempu li mpruvvisati atturi foru difiniti i ''Nesci e parra'', overu li artisti dilittanti ca vinianu scritturati nta li pubblichi chiazzi pi tanticchia di dinaru di parti un altrittantu mpruvvisatu mprisariu e misi supira a lu palcuscenicu a ricitari, spinciuti ccu forza e ccu stu chiaru avvirtimentu: ''Nesci e parra... si voi manciari!!''
 
Non c'erinu cupioni di leggiri o di mparari a mimòria, la ricitazzioni era, comu dissi già, mpruvvisata, nvintata nta ddu mumentu, overu cugghiuta di la fantasia di lu nascenti artista, di zoccu la so arma avìa finu a ddu puntu riggistratu di l'eventi vissuti, e avìa a funziunari. Difatti, siddu li svinturati atturi nun arriniscianu a fari ridiri lu pubblicu, sàutavinu lu manciari e, di sècutu, cci lu facianu sàutari puri a li loru figghi.
Riga 16:
Fu di stu curaggiu e di la capacità populana di sfruttari la fantasia ca nasciu lu veru tiatru sicilianu, un veru trisoru sia pi li citadini simplici ca puru pi llustri siciliani, comu lu foru Raja e [[Pitrè]]; o atturi comu Giovanni Grasso, Rosina Anselmi, Angelo Musco, [[Turi Ferro]], Tuccio Musumeci, Pippo Pattavina, Leo Gullotta.
 
La formula di lu tiatru sicilianu di lu passatu nun era cumplicata: puvirtà+risu=arti! È di sta simplici [[Addizzioni|addizzioni]] ca jiunci finu a nuàtri, ccu tutta lu so carrricu di umurismu, lu tiatru sicilianu: cunsiguenza di na rialtà sincera e non fàusa, comu spissu è chidda di lu tiatru naziunali d'oggi.
 
Nsèmmula a la puisia (figghia puri idda di la stissa radici culturali), lu tiatru sicilianu accuminciò a carattirizzarisi lentamenti, ma poi addivintau comu la naca di tutti li culturi, facennu nasciri auturi di talentu comu [[Nino Martoglio]], [[Vitalianu Brancati]], [[Federicu De Roberto]], [[Pippu Fava]] e di lu geniu di [[Luigi Pirandellu]].
 
[[CategoryCatigurìa:Tiatru]]