"Salvatore Cuffaro" : Diffirenzi ntrê virsioni

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Nuddu riassuntu dû canciamentu
Santu (discussioni | cuntribbuti)
Lu fici cchiù scurrevuli
Riga 1:
'''Salvatore ("Totò") Cuffaro''' ([[Rafadali]], [[Girgenti]], [[21 di frivaru]] dû [[1958]]) eni nu pulìticu sicilianu.
 
Ntê scoli medî e supiriori studiau nni lintê Salesiani dû culleggiu "Don Bosco Sampolo" di [[Palermu]]. Nni l'anni '80 si lauriau n [[midicina]] e chirurgìa, e fici parti dû Cunsìgghiu di Facultà e dû Cunsìgghiu di Amministrazzioni di l'UniversitàUniversitati di Palermu comu rapprisintanti di li studenti. Dopu ca si pigghiau la spicializzazzioni n radioluggìa, participau a la criazzioni dû "Centru Sicilianu Don Luiggi Sturzo".
 
==La sò carrera pulìtica==
Quann'era studenti avìa adirutu â [[Dimucrazzìa Cristiana]], di cui fu diligatu riggiunali dû muvimentu dê picciotti e diriggenti urganizzativu pâ [[Sicilia]]. Nni luNtô [[1980]] fu eliggiutu cunziggheri cumunali di [[Raffadali]], unni era capugruppu dâ DC. Dopu cuntinuò la sò attività pulìtica 'n Palermu, n'àutra vota eliggiutu cunsiggheri cumunali dû capulocu.
 
Nni luNtô [[1991]], cu na bona affirmazzioni pirsunali (79.970 voti di prifirenza supra 287.166 di lista (27,85%) nnû culleggiu di Palermu), addivintau diputatu nni l'XI liggislatura di l'[[Assimbrea Riggiunali Siciliana]]. Nni sta liggislatura fu cumpunenti di la Cummissioni attivitati pruduttivi e vici prisidenti dâ Cummissioni riggiunali antimafia.
 
Vinni eliggiutu arredi ntô [[1996]] diputatu di l'Assimbrea Riggiunali Siciliana (XII liggislatura) (15.988 voti di prifirenza supra 61.367 (26,05%) nnû culleggiu di Palermo), nni la lista di li Cristiani Dimucratici Uniti, lu partitu guidatu di Roccu Buttiglione, nasciutu dopu la scissioni dû [[Partitu Pupulari Talianu]], partitu ca ripigghiau l'eredità di la Dimucrazzìa Cristiana. Nni sta liggislatura fù assissuri a l'[[agricultura]] e furesti nni lintê cuverni riggiunali a partiri di lu 50° finu a lu 54°.
 
Lu [[17 di giugnettu]] dû [[2001]], comu candidatu prisidenti di la cualizzioni di centru-dritta, nni la prima elizzioni diretta dû prisidenti dû cuvernu riggiunali, fù eliggiutu cu lu 59% di li voti, battennnu l'àutri du'dui candidati accumunati dâ cumuni pruvinenza dimucristiana: [[Lioluca Urlannu]] (37%) e [[Sergii D'Antoni]] (4%), rapprisintanti rispittivamenti di lu schieramentu di centru-manca e di Dimucrazzìa Eurupea.
 
Attuarmenti cummògghia macari la càrica di Cummissariu Straurdinariu pi l'emirgenza ìdrica e Cummissariu Diligatu pi l'emirgenza rifiuti, occupànnusi di la riurganizzazioni di lu sistema di l'acqui e di la priparazzioni di lu pianu enirgèticu riggiunali.
 
Nni l'U.E. è Prisidenti di lu Cumitatu di li Riggiuni Isulani di lu MediterraneuMeditirràniu (IMEDOC) e di lu CPRM (Cumitatu di li Riggiuni Perifèrichi e Marìttimi). Comu Prisidenti di lu CPRM fici lu tutoraggiu pi l'ammissioni di [[Cipru]] nni l'U.E. e spinci pi na nova pulìtica di "vicinatu" pi favuriri lu sviluppu nzèmmula a l'àutri riggiuna fruntaleri di lu Meditirràniu.
 
Cu lu CDU participau a la funnazzioni di l'UDC (Unioni dê Dimucratici Cristiani e Dimucratici di Centru), ca juncìu a liveddu nazziunali li partiti ca si richiàmanu a la Stòria di la Dimucrazzìa Cristiana (CCD, CDU e DE).
 
Eliggiutu nni l'Elizzioni eurupei di lu [[2004]] comu capulista di l'UDC nni la circuscrizzioni di l'ìsuli cu 162.017 voti, rinunciau a lu sèggiu a favuri di lu primu ca nun acchianau.
 
Nni luNtô [[2005]], comu cuvirnaturi di la [[Riggiuni Siciliana]], prisintau na liggi riggiunali ca misi lu ''quorum'' di lu 5% pi li partiti ca vonnu aviri na rapprisintanza riggiunali e l'altirnanza ubblicatòria màsculu-fìmmina ni lunnô listinu di lu quali venunuvèenunu eliggiuti li diputati di la cualizzioni ca vinci lu prèmiu di maggiuranza. La liggi ricivìu l'appòiu di lu 52% di li siciliani n uccasioni di lu referèndum cunfirmativu.
 
Nni luNnô stissu annu fu puru numinatu vici-sicritariu nazziunali di l'UDC, quannu Lorenzu Cesa pigghiau lu postu di Marcu Follini comu sicritariu nazziunali.
 
Candidatu ni l'elezzioni pulìtichi di lu [[2006]], fu eliggiutu sinaturi di la XV Liggislatura comu capulista di l'UDC nni lannâ circuscrizzioni Sicilia.
 
Candidatu arre' di lu scheramentu di centrudritta a Palazzu D'Orleans, lu [[28 di maiu]] dû 2006 fu eliggiutu arreri Prisidenti di la Riggiuni Siciliana cu lu 52,1% di li voti, contra lu 41,6% di lu candidatu di lu centrumanca, [[Rita Borsellinu]], e lu 5,3% di chiddu di [[Allianza Siciliana]], [[Nellu Musumeci]].
 
==Li cuntruversi==
Macari ca Cuffaru rializza na carrera pulitica di tuttu rispettu, è cunziddiratu di na parti cunzistenti dî sò avvirsari pulìtici nu pirsunaggiu cuntruversu. Cèlibbri fu `na sò participazzioni a na trasmissioni di Santoru, unni ancora picciutteddu, rispunniu mali a [[Giuvanni Falconi]].
 
Ndagatu pi [[mafia]], fu sempri assortu. Pirò lu [[18 di jinnaru]] [[2008]] vinni cunnannatu 'n primu gradu a cincu anni di càrciri e a la ntirdizzioni di l'uffici pùbbrici pî favuriggiamentu sèmprici, ndântâ vicenna supra li ''talpi'' ndâ ''DDA'' di [[Palermu]]. Cuffaro vinni scaggiunatu di l'accusa di favuriggiamentu a [[Cosa Nostra]] e dichiarau sùbbitu di nun aviri 'ntinziuni di lassari la càrica di Prisidenti riggiunali.
 
== Liami esterni ==