"Sicilia (èbbica spagnola)" : Diffirenzi ntrê virsioni

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
nNuddu riassuntu dû canciamentu
nNuddu riassuntu dû canciamentu
Riga 5:
L'abbrei foru cacciati ntô [[1492]] (comu succidìu pi tutti li tirritorî sutta la curuna spagnola).
 
E ntô [[1693]] nu tirrimotu curpìu tutta la parti uccidintali di l'ìsula. La ricustruzzioni ntô stili [[baroccu sicilianu]] fu parò mprissiunanti pi maistranzi e architetti mpignati ntê citati novi chi rinasceru.
 
== L'[[Asburgu]] ==
[[Image:PhilipII.jpg|thumb|200px|[[Sofonisba Anguissola]], ''Filippu II''.]]
 
== L'[[Asburgu]] ==
 
A la morti di [[Firdinannu II di Araguna]] e di [[Isabella di Castigghia]], la Sicilia e lu regnu di [[Nàpuli]] foru ncurpurati ntra la nova curuna di Spagna, chi vinni ariditata dû giuvani Carlu V. Dû [[1516]] 'n poi, li dui regni vennu tinuti di rè forasteri addimentri sunnu amministrati di distinti [[viciré]].
 
Line 26 ⟶ 27:
 
=== Carlo II ===
ESutta ntôlu [[1693]]regnuo di Carlu II, nu tirrimotu curpìu tutta la parti uccidintali di l'ìsula ntô [[1693]]. La ricustruzzioni ntô stili [[baroccu sicilianu]] fu parò mprissiunanti pi maistranzi e architetti mpignati ntê citati novi chi rinasceru.
Sotto il regno di Carlo II, la Sicilia fu sconvolta dal [[terremoto del Val di Noto]] del [[1693]], che rase al suolo decine di città, tra cui [[Catania]], [[Siracusa]] e [[Noto]], e d'altro canto, contribuì alla nascita del [[barocco siciliano]].
 
 
== Vuci currelatiecurrilati ==
* [[Sicilia (èbbica aragunisa)]]
* [[Sicilia (èbbica piemuntisa)]]