"Lacu di Bolsena" : Diffirenzi ntrê virsioni

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Nuddu riassuntu dû canciamentu
Riga 1:
[[Image:Bolsena bw.jpg|thumbnail|IlLu LagoLagu di Bolsena (ripresa grandangolare)]]
[[Image:Lago bolsena tramonto.jpg|thumbnail|IlLu LagoLagu di Bolsena al tramonto]]
Lu '''Lagu di Bolsena''' è un [[lagu]] di l'Italia cintrali, di origginid'uriggini [[Vulcanu (geoluggia)|vulcanica]], furmata circa 300.000 anni fa.
 
Havi na forma ellittica, tipica pâ sò origginiuriggini, havi dui [[isula|isuli]] e un [[ciumi]] emissariu. Havi n'area tutali di 113,5 km², si trova a 305 m s.l.m., havi na prufunnità massima di 151 m e na prufunnità media di 81 m.
 
Si trova ntiramenti nnô tirritoriu dâ [[pruvincia di Viterbo]] e pricisamenti ntâ parti a Nord, chiamata ''Auta [[Tuscia]]''. Assai sunnu li nsediamenti turistici, spiciarmenti pû turismu a cuntattu câ natura, p'asempiu, nnî campeggi, agriturismi e nnî bed and breakfast.
Riga 9:
==[[Isula|Isuli]] dû lagu==
===L'isula Bisentina===
:È la cchiù granni 'n termini di superfici (17 ha), ntirissanti scursioni turistica, l'isula pò nfatti essiri visitata usannu un sirviziu da [[Capodimonte]], disponibile più volte il giorno a condizione che si raggiunga un numero minimo di passiggeri. Cumpresa ntô bigliettu, na nica scursioni supra l'isula Bisentina cu visita guidata, p'ammirari la natura quasi ncuntaminata cumposta di boschi ncuttifitti di leccioquercia, ili giardiniiardini all'italianaa taliana, ili panoramivisuali incantevolincantevuli e ili numerosinummurusi monumenti, qualicomu la chiesacresia dei Santi Giacomo e Cristoforo, con cupolacòppola realizzatarializzata dal [[Jacopo Barozzi da Vignola|Vignola]], illu conventocummentu FrancescanoFranciscanu; la pregevolenutevuli Rocchina, tempiettotimpiettu di Santa Caterina a pianta ottagonale del Sangallo, costruitacustruita susupra un colombariocolombariu etruscoetruscu, che si erge da uno sperone di roccia a picco sul lago e ancora la cappella del CrocifissoCrucifissu concu affreschi del '400,[[Seculu per ultimo l'orribile ''Malta dei Papi'', carcere a vita per ecclesiastici colpevoli d'eresia, composto di una misera e buia cella all'interno di una collina, con poca luce proveniente da una piccola botola posta a 20 m d'altezzaXV.
:TerminataAbbaccata l'escursionela scursioni, illa battellovarchetta compiecumpreta un girofirriatu panoramicopanoramicu delldi l'isola, nenni mostra leli ridenti insenatureciumiddi adnna l'Ovest, illu maestosomaestusu montemonti Tabor aô Nord, glili strapiombirampanti rocciosiroccamatu sullsupra l'azzurroazollu del lagolagu adntô Est, ede infinenfini la parteparti verdeggiantevirduni sul latolatu meridionalemiridiunali versoversu illu paesepaisi di Capodimonte.
:GliLi etruschi e ili romanirumani hannolassaru lasciatosulu solopicca pochetracci tracce della loropirmanenza permanenzasupra sulll'isola. NelNtô [[IXSeculu secoloIX]] fu abitataabbitata comecomu rifugiorifugiu dalle incursionincursioni saracenesaracini. A metàmità [[1200]] divenneaddivintau proprietà dei signorisignuri di Bisenzio chechi indoppu seguitoli aprublemi controversie con gli isolanicu l'incendiaronoisulani, la ncindiaru abbandonandolaabbandunannula. NelNtô [[1261]], elettoalettu Papa, [[Papa Urbano IV|Urbano IV]] riconquistòricunquistò l'isolaisula, chechi nelntô [[1333]] fu nuovamentenovamenti distrutta dadi Ludovico il Bavaro, accusatoaccusatu d'eresia e scomunicatoscumunicatu dal Papa. Proprietà dei [[Farnese_(famiglia)|Farnese]] dal 1400, conobbetrasiu unna periodoebbica di grangranni prosperitàpruspirità e fu visitata da numerosid'assai Papi. NelNtô [[1635]] era governatacuvirnata dal duca di Castro Odoardo Farnese, chechi entròtrasiu in'n conflittocunflittu con lacresia chiesachi cheabbaccau terminò concumpreta la completa distruzionedistruzzioni di Castro. Entrambe leTutti isoledui tornaronoisuli quindiriturnaru allaâ chiesacresia e poi furonoforu ceduteciduti di nuovonovu. La principessa Beatrice Spada Potenziani, mogliemuggheri del duca Fieschi Ravaschieri nenni è l'attualela propiu proprietaria.
 
===L'isula Martana===
:Situata di frontefronti alô centrocentru abitatoabbitato di Marta, l'isolaisula Martana avrebbe custodito le spoglie di [[Santa Cristina]] con l'intenzione di evitare che cadessero preda dei barbari. Si dice inoltre che in epoca successiva, durante il dominio dei [[Goti]], vi abbia trovato un'atroce morte la loro regina [[Amalasunta]]. Teodato, cugino di Amalasunta, desideroso di prendere il potere trama una congiura e la fa uccidere per mano di un sicario.
:L'isola è attualmente di proprietà privata, quindi la visita non è libera.