Cunfruntu tra virsioni di "Miccànica quantìstica"

n
Criazzioni di l'ipirculligamentu a matèria, energii, [[luci], munnu, filosufia, arti, equazzioni, Schrödinger, tempu
n (1) Criazzioni di l'ipirculligamentu a elettroni. 2) posizioni->pusizzioni)
n (Criazzioni di l'ipirculligamentu a matèria, energii, [[luci], munnu, filosufia, arti, equazzioni, Schrödinger, tempu)
La '''miccànica quantìstica''' è dda [[scienza]] ca sturìa li parti cchiù nichi dâ [[matèria]] e comu chisti si mòvunu. Lu nomi viene da a [[lingua latina]], infatti 'nta la miccanica quantitistica tutto si muove a pacchiteddi ('' '''quantum'' ''' in latinu). Ntà li [[Àtumu|àtumi]] li [[elettroni]] nun ponnu pigghiari tutti li [[enirgia|energii]] ma solu alcuni, l'energia di un'onda di [[luci]] è multipla di hν (unni h è a costanti di Planck e ν è a friquenza).
'Nta la miccanica quantistica tuttu si discrivi comu un onda. A pusizzioni, pi fari un esempiu, è data dal valori ca l'onda di prubbabbilità, chi la miccanica quantistica ci runa, avi unne nuautri vulemo misurarla.
Chista maniera di taliari u [[munnu]] fici canciari tutta a fisica e aviu un enormi effettu puru 'nta a filosofia[[filosufia]] e anche 'nta l'[[arti]].
L'equazioni[[equazzioni]] da cui parti a miccanica quantistica è l'equazioniequazzioni di [[Schrödinger]] ca è fatta accussi ( pi una diminsiuni)
 
<math>i\hbar\frac{\partial\psi(x,t)}{\partial t}=\frac{-\hbar^2}{2 m}\frac{\partial^2\psi(x,t)}{\partial x^2}+V(x)\psi(x,t)</math>
 
'Nta chista equazioni la quantita' <math>|\psi(x,t)|^2</math> da a probbabbilità di truvari a u [[tempu]] t a particedda 'nta a posizioni x. 'Nta chista equazioni u <math>V(x)</math> rappresenta u potenziali (ca può essere qualsiasi) a cui a particedda senti e <math>\hbar</math> è a costanti di Planck divisa pi <math>2\pi</math>.
Da chista equazioni diriva tutta a quantizzazioni di li energii di li atomi e u principiu di inditerminazioni di Heisenberg
 
5 651

contributi