"Verra anglu-zanzibbariana" : Diffirenzi ntrê virsioni

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
nNuddu riassuntu dû canciamentu
Riga 8:
Nnâ l'ùrtima dicina d'anni dû [[sèculu XIX]], l'ìsula di Zanzibbar era l'oggettu di scerra tra li [[culunialismu|putiri culuniali]] dû [[Regnu Unitu]] e dâ [[Girmania]]. Li ngrisi àppiru na pusizzioni privalenti, e ntô [[1890]] ottineru ca Zanzibbàr divintassi un prutitturatu britànnicu e lu mpegnu tudiscu di nuddu ntrumissioni. Lu [[sultanu]] [[Hamad bin Thuwaini di Zanzibbàr|Hamad bin Thuwaini]], 'n càrrica dû [[1893]], era cuntrullatu drittamenti dî auturitati culuniali britànnichi.
 
 morti di Thuwaini, lu [[25 di austu]] [[1896]], appoggiatoappuiatu (seppurepi nonnu inmodu modochi tropponun esplicitosapemu pricisamenti) dai tedeschitudischi, illu nipoteniputi [[Khalid bin Barghash di ZanzibarZanzibbàr|Khalid bin Bargash]] presesi ilpigghiau poterelu con putiri c'un [[colpocolpu di statostatu]]. GliLi inglesingrisi, chechi sostenevanosustinìanu unn'autru altro candidatocandidatu ([[Hamud bin Muhammed di ZanzibarZanzibbàr|Hamud bin Muhammed]]) ordinaronoordinaru a Bargash di abdicarerinunziari ô tronu dandoglidannucci comecomu ''[[ultimatum]]'' le ore 9 del [[27 agosto]].
 
Bargash rifiutò l'imposizione inglese, e raccolse un esercito composto da circa 2.800 uomini, un vecchio [[panfilo]] armato del sultano, l'[[H.H.S. Glasgow]], e un vecchio [[cannone]] di [[bronzo]] che non sparava dal [[1658]]. Mentre le truppe di Bargash si preparavano per fortificare e difendere il palazzo, la [[Royal Navy]] inglese radunava cinque [[nave da guerra|navi da guerra]] e cominciava a inviare [[truppe da sbarco|reparti da sbarco]] dei [[Royal Marines]].