"Virgogna" : Diffirenzi ntrê virsioni

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
n Bot: Aggiungo: lt:Gėda
Nuddu riassuntu dû canciamentu
Riga 1:
La palora '''virgogna''' è nu sintimentu di confusione, di prufunnu trubbamentu, eo di murtificazzioni, ca dirivavenicunzapivulizzasaputa ca nd'attuaviri cummisu na malazzioni, d'aviri avutu nu malu cumpurtamentu, nu malu discursu, ecc., propi o macari di l'àutri sunnu disanurèvuli o scumminenti.
 
E' macari lu sintimentu ca nu cristianu havi nta na situazzioni di difficurtati, pirò a diffirenza di lu [[mmarazzu]], ca si spirimenta sclusivamenti n prisenza d'àutri, ci si pò svirgugnari puru di sulu e pi longu tempu; nortri, mentri lu mmarazzu sorgi pâ trasgrissioni di règuli cumpurtamintali suciali ca ponnu macari nun èssiri cundivisi, la virgogna è lu signali dâ ruttura di règuli di cunnutta pirsunali e nun cundivisi câ [[sucità|sucitati]].
{{stub}}
 
Ginirarmenti la virgogna è cunziddirata comu quarchicosa di nigativu, si pò affirmari macari ch'idda è n'emozzioni ca tràscina la pirsuna ntera rispettu â propia manchivulizza, pirchì è lu rinnìrisi cuntu d'aviri cummisu quarchicosa pâ quali putemu èssiri valutati di l'àutri n manera cumpretamenti diversa di chidda c'avìssimu vulutu.
 
Chistu pò causari tri diversi tipi di riazzioni:
 
*La prima pò pruvucari ntô suggettu na riazzioni di tipu nigativu, ca l'ammutta a chiudìrisi nta iddu stissu ntê cunfrunti dâ sucitati e dî pirsuni ca l'ammuttaru a aviri st'attiggiamentu (oppuru siddu riguarda un difettu dû corpu n'ammutta a ammucciàrilu p'un senzu di puduri).
 
La secunna, invece, nascendo da una consapevolezza di aver commesso un errore o un atteggiamento vergognoso, sospinge la persona ad evitarlo in esperienze successive.
 
la terza, che comprende le due precedenti. Cioè il soggetto tendendo ad evitare questi comportamenti, che lo mettono in imbarazzo, benché voglia continuare a scansarle per portare avanti una vita con un minimo di rispetto da parte di altri, tende invece consecutivamente a chiudersi in se stesso, perché l’evitare quelle situazioni comuni, gli rendono la vita decisamente chiusa e personale, composta solo da azioni di routine senza un minimo di aspirazione in una vita decisamente triste e ripetitiva, che richiede, invece, coraggio, fermezza e ideali (dato che la vergogna provoca anche la perdita di coraggio e fermezza, e l’aumento di insicurezza verso se stessi e verso gli altri).
 
[[Category:Sintimenti umani]]