Cunfruntu tra virsioni di "Miccànica quantìstica"

nuddu riassuntu dû canciamentu
n (Bot: Aggiungo: war:Mekanika kwantum Modifico: az:Kvant mexanikası)
<math>\Delta x\Delta p\geq\hbar</math>
 
Chistu principiu dice ca è nun si può misurari insieme a posizioni e a quantità di motu (<math>p=mv</math>). 'Nta a miccanica quantistica è, a cuntrariu dà a miccanica crassica, impossibili misurari cu a pricisioni ca si voli i posizioni e i velocità di 'na particedda e chistu impedisci di stabiliri ca a precisioni ca si voli l'evoluzioni di un sistema fisicu (comu si criria ca si putissi fari prima di Heisengerg) ma si può sapiri solu i sò probbabbilità di aviri certi configurazioni.
 
'Nta a miccanica quantistica è, a cuntrariu dà a miccanica crassica, impossibili misurari cu a pricisioni ca si voli i posizioni e i velocità di 'na particedda e chistu impedisci di stabiliri ca a precisioni ca si voli l'evoluzioni di un sistema fisicu (comu si criria ca si putissi fari prima di Heisengerg) ma si può sapiri solu i sò probbabbilità di aviri certi configurazioni. Chistu voli diri ca a prima vota chi misuramu na grannizza d'un sistema fisicu avemu un valori, a secunna vota ca a misuramu ni potemu aviri n'autru valori e accussì via. U valori cà potemu aviri da 'na misura poti essere solu unu fra certi valori ca li conti d'a Miccànica quantìstica ci diconu e ca 'nta a tiuria si chiamanu autovalori (si misuramu enirgia i chiamamu, pi esempiu, autoenirgii). Si facemu assai misuri di chista grannizza fisica pi un sistema ca ogni vota parte a stissa manera (ca ave i stissi condizioni iniziali) a percentuali di misuri chi avemu pi ogni autovalori possibili pi idda è uguali a probbabbilità.
Accussì viremu ca 'na grannizza fisica non ave un solu valori possibili come 'na miccanica crassica ma ni ave chiossà e non picchì nuautri sbagghiamu a misurari picchì chistu è un probrema di principiu e non di errori spirimintali.
 
'Na cosa chi è ancora chiù strana pi nuautri ca vivemu 'nta un munnu classicu è ca (comu ci disse Feynmann) un sistema avi tutti li storie possibili comu si dice. Chiustu voli diri chi, pi fari un esempiu, 'na particedda pi ghiri da u punto '''A''' finu u puntu '''B''' passa di tutti li possibili traietturii con 'na certa probbabbilità (pi chistu putemu vidirla quasi unnè ghiè). A fine di cunti quannu arriva a '''B''' potemu diri caà passò pi la traietturia chiù probbabbili chi, pi la maggiori parti di casi, è comu chidda crassica ma siccome passa di tutti i traietturi tutti chisti traietturi fannu sentiri a loro presenza (intirfirenza) e in chiddu ca viremu ponnu succiriri cosi strani comi a [[diffrazioni]] chi ci pò fari viriri a particedda unni a miccanica crassica dici ca un ci ava essere nenti.
 
Pi chistu alcuni fisici dicono ca vivemu 'nta un multiversu unni succede tuttu u possibili e nuautri viremu oggni vota solu una possibilità (autovalori) e silezionamu accussì 'na storia (a nostra storia di lu nostru universu).
 
{{Fìsica}}
19

contributi