"Giuvanni da Procida" : Diffirenzi ntrê virsioni

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Santu (discussioni | cuntribbuti)
Pàggina nova: Giuvanni da Procida (Salernu, 1210Roma, 1298) fu un mèdicu di la Scola Salirnitana, diplumàticu e omu puliticu lijatu a la dinastia sveva di li Hohenstaufen...
 
Santu (discussioni | cuntribbuti)
Nuddu riassuntu dû canciamentu
Riga 1:
[[File:402px-Giovanni da Procida.jpg|thumb|left|Giuvanni da Procida]]Giuvanni da Procida ([[Salernu]], [[1210]] – [[Roma]], [[1298]]) fu un mèdicu di la Scola Salirnitana, diplumàticu e omu puliticu lijatu a la dinastia sveva di li [[Hohenstaufen]] e unu di li familiares di Manfredi. Doppu la cascataa di la dinastia sveva, fu uno di li prutagunisti dî [[Vespri Siciliani]].
 
Fu mèdicu pirsunali di [[Fidiricu II di Svevia]], assistìu a la morti di lu ‘mpiraturi (ntô 1250), ca cci arrijalò tanti terri ammeri [[Napuli]], e ntra chisti l’ìsula di Procida. Fu appoi fidilissimu di Manfredi, cu la càrica di Cancilleri di lu regnu. Secunnu la tradizioni, prisenti – a lu 29 di [[ottòviru]] [[1268]] – nti la chiazza dû Mircatu di Napuli a la tagghiata di testa di Corradinu di Svevia, cugghìu lu guantu ca lu niputi di Federicu jittàu ntra la genti picchi qualchidunu cuntinuassi la lotta contru a l’Angiò.
Riga 28:
Ntô frattempu si cummatteva na longa guerra, durata novant’anni. Na speci di “storia ‘nfinita” ca fici macari scurdari a li siciliani lu mutivu ca l’avìa purtati a lu ribbillamentu di lu 1282.
Si l’avìssiru aricurdatu sèculi doppu. Lu scrissi, cu granni chiarizza, Micheli Amari nti la prifazzioni di la so’ “Storia del Vespro” ([[Storia dû Vèspiru]]): lu libru «nascìu di li passioni ca agitàvanu la Sicilia avanti a lu 1848», accussì comu avìa succidutu 566 anni apprima.
 
[[Catigurìa:Biografìi|da Procida, Giuvanni]]
[[Catigurìa:Storia siciliana|da Procida, Giuvanni]]