"Macidonia dû Nord" : Diffirenzi ntrê virsioni

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Nuddu riassuntu dû canciamentu
Nuddu riassuntu dû canciamentu
Riga 6:
[[File:Radika-Dolno-Kosovrasti.jpg|thumb|250px|U jumi Radika vicinu a Dolno]]
 
La '''Ripùbblica di Macidonia''' (nto'n macidonemacìduni ''Република Македонија''), 2.043.000 abbitanti supra na supirficî di 25.713 chilòmitri quatrati, è nu statu [[Europa|europeu]]. Cunfina cu l'[[Albanìa]], la [[Bulgarìa]], la [[Serbia]], lu [[Montenegru]] e la [[Grecia]]. La capitali è [[Skopje]]. C'è na sciarra cu la [[Grecia]] pi l'utilizzu di la dinuminazzioni, pirchì pî grechi, la [[Macedonia (Grecia)|Macidonia]] è na riggiuni greca, assuciata a [[Alissandru Magnu]]. Pi chistu la ripùbbrica di Macidonia a l'[[ONU]] è rapprisintata sutta lu nomu [[FYROM]], abbriviazzioni ngrisi di ''Former Yougoslavic Republic of Macedonia''.
 
== Giografia ==
Riga 14:
 
=== Popolazzioni ===
Di 2.043.000 abbitanti, ulu 66% su macedoni, ulu 23% albanesi, ci sunu minoranzi turchi, rumeni, slavi mussulmani, serbi, zingari e via di seguitu. E' ulu paisepaisi cullechê condizionicunnizzioni socio-sanitariesanitari tra ili peggioripeggiu dumisi dû [[Europa|Continenti]]. aLa mortalitàmurtalità infantilinfantili ô all'11%°, na speranzaspiranza idi vita intornuagghiri alliê 73 anni, l'analfabitismo alluô 10,9%. ALa popolazzionipupulazzioni è urbanizzata alluô 62%, ae a Skopje c'è sulu uci su lu 20% da popolazzionepupulazzioni, e nudda cità agghica a 100.000 abbitanti. Li linguelingui ufficiali sunu ulu macedonemaceduni e l'albanesealbanisi, ma eli varievari comunitàcumunità conservanusàrbanu l'idioma propriu. ALi maggioranzacchiossai su [[chiesia ortodossa|cristiani ortodossi]], ma l'albanesi e li turchi sunu [[islam|mussulmani]].
 
== EconomiaEconumìa ==
Pur sviluppatasi nto sicunnu dopoguerra con la creazione di un discreto tessuto industriali, la Macedonia era la chiù povera repubbica delli stati Jugoslavi. Culla crisi e la caduta da [[Jugoslavia]], a Macidonia è pigghiatu chiù depressione economica. Ma l'agricoltura è sempre in primo piano, produce tabaccu, vinu, frutta, risu, ciriali, pummidori. L'allevamentu è bovinu e ovino, cu metodo anticu è praticata nti muntagni. Doppu la crisi si stannu formando industrie pisanti e metallurgiche.