"Pilu" : Diffirenzi ntrê virsioni

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Klone123 (discussioni | cuntribbuti)
Klone123 (discussioni | cuntribbuti)
Nuddu riassuntu dû canciamentu
Riga 2:
 
Lu '''pilu''' è la struttura suttili e filamintusa prisenti supra la peddi di l'omu e di li mammìfiri. È na furmazzioni còrnia filiformi e flissìbbili custituita di stelu, ràdiga e bulbu, ca si sviluppa supra l'epidèrmidi di l'omu e di li mammìfiri. Poti èssiri videmma la piddizza di l'armali (chidda dâ vurpi p'asempiu).
 
La sprissioni '''lu pilu''' si pò usari macari pi diri '''pacchiu''', zoè na bedda fìmmina o nu gruppu di beddi fìmmini.
 
 
== Significatu di la palora "pilu" nta lu mmagginariu di lu màsculu ==
Pi lu màsculu di l'omu la palora '''''pilu''''' veni cullicata, nta lu sò mmagginariu, a la fìmmina e pricisamenti a la parti ìntima di idda.
 
Ginirarmenti nta l'talia si pò pinzari chica l'usu di sta palora nta lingua siciliana s'avihavi a rifiririarrifiriri ô fattu chica a l'omu sicilianu ci piaci assai la fìmmina pilusa. Nta l'Amèrica pi fari n'esempiuasempiu lu "toccu miditirràniu" nta li fìmmini arrisurta nu modu gabbatugarbatu pi diri ca na fìmmina è pilusa assai o ca nun ci piaci di piliàrisi. La viritàviritati è chica la palora "pilu" ntô sò usu ginèricu ìnnica sulu lu pilu di la ntimitàntimitati dâ fìmmina, nun tuttu lu pilu dû corpu chica, ô cuntraru, si chiàmanuchiama "li pila".
 
OltriUltra a l'asempi ripurtatiarripurtati supra, cicci sunnu pruverbi e ditti antichi ca ùsanu la palora "pilu" pi innicari la fìmmina e la granni nfruenza ca chista havi nni li cunfrunti di l'omu:
"pilu" pi nnicari la fìmmina e la granni nfruenza ca chista havi nè cunfrunti di l'omu:
 
"''" UnNu pilu di cunnucurnu fa furiarifirriari lu munnu ! "''"
 
Puru granni pueti hannu usatu la palora "pilu" pi nnicariinnicari la fìmmina, e cchiù pricisamenti la nfruenza asircitata pi causanza di lu sessu:
 
Di la puisìa di [[Ninu Martoglio]] "Lu cummattimentu di Orlando e Rinardu":
 
"'' " Viditi quantu pò 'n pilu di fìmmina.... "''"
 
== Cumicitati ==
Line 56 ⟶ 52:
* ''Pilu e contru pilu grapi li gammi ca ti l'anfilu!'' (vulgari)
 
== ViditiLijami purunterni ==
* [[Scagghiola]]