"Salvatore Cuffaro" : Diffirenzi ntrê virsioni

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Giusi (discussioni | cuntribbuti)
Nuddu riassuntu dû canciamentu
nNuddu riassuntu dû canciamentu
Riga 1:
'''Salvatore ("Totò") Cuffaro''' ([[Rafadali]], [[Girgenti]], [[21 di frivaru]] dû [[1958]]) è un polìticupulìticu sicilianu.
 
Ntê scoli medî e supiriuri studiau nni li Salesiani dû culleggiu "Don Bosco Sampolo" di [[Palermu]]. Nni l'anni '80 si laureau in [[midicina]] e chirurgia, e fici parti dû Cunsigliu di Facoltà e dû Cunsigliu di Amministrazzioni di l'Università di Palermu comu rapprisintanti di li studenti. Dopu ca si pigliau la specializzazioni in radioluggìa, participau a la criazzioni di lu "Centru Sicilianu Don Luigi Sturzo".
 
Quann'era studenti avìa adirutu â [[Democrazia Cristiana]], di cui fu delegatu riggiunali dû muvimentu di li picciotti e dirigenti organizzativu pi la Sicilia. Nni lu [[1980]] fu eliggiutu cunsigliericunzigghieri cumunali di [[Raffadali]], unni era capugruppu di la DC. Dopu cuntinuò la so attività pulìtica 'n Palermu, n'àutra vota eliggiutu cunsiglieri cumunali dû capulogucapulocu.
 
Nni lu [[1991]], cu na bona affirmazzioni persunalipirsunali (79.970 voti di prifirenza supra 287.166 di lista (27,85%) nnû culleggiu di Palermu), addivintau diputatu nni l'XI liggislatura di l'Assemblea Riggiunali Siciliana. Nni sta liggislatura fu componenti di la Cummissioni attività pruduttivi e vici prisidenti di la Cummissioni riggiunali antimafia.
 
Vinni eliggiutu arreri nni lu [[1996]] diputatu di l'Assemblea Riggiunali Siciliana (XII liggislatura) (15.988 voti di prifirenza supra 61.367 (26,05%) nnû culleggiu di Palermo), nni la lista di li Cristiani Democratici Uniti, lu partitu guidato di Rocco Buttiglione, natu dopu la scissioni di lu [[Partito Popolare Italiano]], partitu ca a so vota ripigliauripigghiau l'eredità di la Democrazia Cristiana. Nni sta liggislatura fù assissuri a l'[[agricultura]] e furesti nni li guvernicuverni riggiunali a partiri di lu 50° finu a lu 54°.
 
Lu [[17 di giugnettu]] dû [[2001]], comu candidatu prisidenti di la coalizzionicualizzioni di centrudestra, nni la prima elezzioni diretta dû prisidenti dû guvernu riggiunali, fù eliggiutu cu lu 59% di li voti, battennnu l'àutri du' candidati accumunati dâ cumuni pruvinenza democristiana: Leoluca Orlando (37%) e Sergio D'Antoni (4%), rapprisintanti rispittivamenti di lu schieramentu di centrusinistra e di Democrazia Europea.
 
Attualmenti ricopri anchi la càrrica di Cummissariu Straurdinariu pi l'emergenza ìdrica e Cummissariu Delegatu pi l'emergenza rifiuti, occupànnusi di la riorganizzazioni di lu sistema di l'acqui e di la priparazzioni di lu pianu energèticu riggiunali.
 
Nni l'U.E. è Prisidenti di lu Cumitatu di li Riggiuni Isulani di lu Mediterraneu (IMEDOC) e di lu CPRM (Cumitatu di li Riggiuni Perifèrichi e Marìttimi). Comu Prisidenti di lu CPRM fici lu tutoraggiu pi l'ammissioni di [[Cipru]] nni l'U.E. e spinci pi na nova pulìtica di "vicinatu" pi favuriri lu sviluppu nzèmmula a l'àutri riggiuniriggiuna frontaleri di lu MediterraneuMeditirraneu.
 
Cu lu CDU participau a la fundazzionifunnazzioni di l'UDC (Unione dei Democratici Cristiani e Democratici di Centro), ca uncìu a liveddu nazziunali li partiti ca si richiàmanu a la Storia di la Democrazia Cristiana (CCD, CDU e DE).
 
Eliggiutu nni l'Elezzioni europei di lu [[2004]] comu capulista di l'UDC nni la circoscrizzioni di l'ìsuli cu 162.017 voti, rinunciau a lu seggiu a favuri di lu primu ca nun acchianau.
 
Nni lu [[2005]], comu guvirnaturicuvirnaturi di la Riggiuni Siciliana, prisintau na liggi riggiunali ca misi lu ''quorum'' di lu 5% pi li partiti ca vonnu aviri na rapprisintanza riggiunali e l'alternanza obbligatoria màsculu-fìmmina ni lu listinu di lu quali vennu eletti li diputati di la coalizzioni ca vinci lu premiu di maggiuranza. La liggi ricivìu l'appoiu di lu 52% di li siciliani in occasioni di lu referendum cunfirmativu.
 
Nni lu stissu annu fu puru numinatu vici-segretariusicritariu nazzionalinazziunali di l'UDC, quannu Lorenzo Cesa pigliau lu postu di Marco Follini comu segretariusicritariu nazzionalinazziunali.
 
Candidatu ni l'elezzioni polìtichipulìtichi di lu [[2006]], fu eliggiutu sinaturi di la XV LeggislaturaLiggislatura comu capulista di l'UDC nni la circoscrizzionicircuscrizzioni Sicilia.
 
Candidatu arre' di lu scheramentu di centrudestracentrudritta a PalazzoPalazzu D'Orleans, lu [[28 di maiu]] dû 2006 fu eliggiutu arreri Prisidenti di la Riggiuni Siciliana cu lu 52,1% di li voti, contra lu 41,6% di lu candidatu di lu centrusinistracentrumanca, Rita Borsellinu, e lu 5,3% di chiddu di AlleanzaAllianza Siciliana, Nello Musumeci.
 
== Liami esterni ==
 
* [http://www.totocuffaro.it Situ personalipirsunali]
* Schedi dil'attività nta l'Assemblea Regionale Siciliana: [http://www.ars.sicilia.it/deputati/scheda.jsp?idDeputato=607&idLegis=11 XI], [http://www.ars.sicilia.it/deputati/scheda.jsp?idDeputato=607&idLegis=12 XII], [http://www.ars.sicilia.it/deputati/scheda.jsp?idDeputato=607&idLegis=13 XIII]
* [http://www.udc-italia.it/?page=front/pageref&pageref=%3C?REF%20type:vpage;src:organigramma;?%3E Organigramma dill'UDC]