"Sicilia (èbbica greca)" : Diffirenzi ntrê virsioni

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Nuddu riassuntu dû canciamentu
nNuddu riassuntu dû canciamentu
Riga 16:
 
Autri forti mprisi ficiru li sicilioti, comu [[Dionisiu I]] chi scunfissi li [[Cartagginisi]] e addivintò lu patruni di lu Miditirraniu custruennu culonii puru nta la [[Magna Gercia]].
Li sicilioti, brillaru nta la Sicilia comu na luci nta la notti, sia pi cultura, pi pulitica e pi ligislazzioni e addivintaru la puternza cchiù forti di lu Miditirraniu. Cu tuttu ciò nun appiru lu cuncettu di [[statu-nazzioni]]. Emigraru in Sicilia ‘n cerca di na terra megghiu e cchiù amica e quannu cuminciaru a ciuriri, si organizzaru a cità-statu e cuminciaru a farisi guerra l’unu contra l’autru, ignurannu li [[Siculi]], li [[Sicani]], l‘[[Elimi]] e puru li Finici. Pinzaru di na manera egoistica e nun tintaru mai di riuniri la Sicilia sutta un sulu cuvernu cu na sula lingua.
 
Finu ca ‘n Sicilia c’eranu li Siculi, li Sicani. li Finici e l’Elimi, chistu nun si putia fari, picchì nta un certu senzu , nun si trattava di un populu sulu ma di gruppi di populi cun numaru limitatu di genti di diversu modu di pinzari e di diversi lingui. Li greci c’avianu espirenzia di pulitica, di civilizzazzioni, di custumi suciali ecc., eranu un populu unicu, ma iddi nun ficiru autru chi cupiari li cuverni d’unni vinianu e accussi nasciu n’autru sistema puliticu comu nta la Grecia. Cu lu tempu iddi si ficiru accussi ricchi, ca campavanu cu tantu lussu comu si ddu iornu fussi '''l’urtimu iornu pi iddi'''. Nzumma la curruzzioni civili, pulitica e murali fu accussi forti, ca a causa puru di nun aviri pinzatu di fari di la Sicilia nu statu unicu, doppu la ribbellioni di li Siculi, accuminciata ntô 466 a.C., e finuta cu la scunfitta di Duceziu nta lu 446, l’egimunia greca cuminciò a dari li primi signali di la sò morti.