"Arancinu" : Diffirenzi ntrê virsioni

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Canciai na parola scritta ccu 'n caràttiri sbagghiatu e jùncì 'na frasi ppi diri comu si chiamunu e ddi cchi forma su l'arancini a Catania.
Aggiustai n'hyperlink
Riga 3:
L''''arancinu'''<ref>«E gli arancine? Un mistero nel mistero! Sono arancine "femmine" a Palermu; su arancine "masculi" a Trapani, a Catania...» (E l'arancinu? Nu misteru ntrô misteru! Sunnu arancine "fimmini" a Palermu; sunnu arancini "màsculi" a Trapani, a Catania); talìa Franco Zanet, Massimo Salani, Ilario Manfredini, Roberta Cafuri, Elisa Castorina, Fabio Malvaso e William Bonapa, [http://books.google.it/books?id=7CwOGt6VPsoC&pg=PA85&dq=arancine&hl=it&ei=mvJcTvHNL-TR4QSOwowP&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=1&ved=0CC4Q6AEwADgK#v=onepage&q=arancine&f=false Quaderni del Bobbio], n. 2 anno 2010, p. 85. Ndo [[1857]] a Paliermu si cunsumaunu badduzzi duci chiamati ''arancinu''; talìa pri l'asempiu Giuseppe Biundi, [http://books.google.it/books?id=ogpdAAAAMAAJ&pg=PA32&dq=arancinu&hl=it&ei=0e9lTobBJMP04QS3hqHCCg&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=2&ved=0CDAQ6AEwAQ#v=onepage&q=arancinu&f=false Dizionario siliciano-italiano], Fratelli Pedone Lauriel, 1857, p. 32: '''''Arancinu''', s.m. dim. di arànciu: e dicesi fra noi una vivanda dolce di riso fatta alla forma della melarancia'' (e si dici di nuautri 'na vivanna duci di risu faciuta câ forma d'arancìu).</ref> o '''arancina''' è una dî spicialità di la [[cucina siciliana]] ntra li cchiù canusciuti. Si tratta di na palla di risu, di 8-10 centìmitri, jincuta di na cumpusizzioni di sarsa, di furmaggiu picurinu, nu pezzu nicu di carni e, a voti, nu quartu di ovu duru o piseddi, lu tuttu misu a friiri nta l'ogghiu. Na vota ca lu risu pigghia lu culuri di n'arancia, si pô nèsciri e si pô manciari.
 
La forma cancia a secunna di li zoni: ntâ zona di [[Palermu]], pigghia la forma di na badduzza tunna e si chiama arancina. Ntâ zona di [[Palermu|Catania]], pigghia la forma di conu e si chiama arancinu.
 
Lu pirsunaggiu di li libbra di [[Andrea Camilleri]], lu cummissariu Montalbanu, è un manciaturi di arancinu e fôru sti libbra a fari accanùsciri l'arancinu nta tuttu lu munnu.