Giuseppi La Delfa
Giuseppi La Delfa sarausanu d'aduzioni, è nu jurnalista pubbricista, pueta 'n lingua siciliana e taliana, scritturi, drammaturgu , atturi e riggista pi passatempu, sociu di l'Accademia Pen -Club di Milanu , nascìu a Àsaru lu 14 di giugnu 1944, di patri liunfurtisi e matri di urigini catanisa. Sta di casa a Sarausa di quarchi 57 anni, ma pi li so' tanti 'ntiressi, si movi cuntinuamenti 'ntra Catania, Sirausa,Missina e Milanu.
Havi na làuria 'n Scenzi di la furmazzioni(Cumunicazioni) cu na Tesi supra a la criazioni puetica e suffirenza psichica : La straurdinaria personalità di Alda Merini. 'Ntô 2012-13 si spicializzau ccu 'na làuria in Scienzi cugnitivi e Piscolugia ccu 'na tesi su li disturbi di la cundotta rrre do' cumpurtamentu ossessivu e compulsivu . ''Nveci , 'u 27 marzu do' 2020 si pigghiau la terza làuria Magistrali spicialistica in Giurisprudenzia di l' Università ri Missina via on-line, cu la tesi : <Dalli "Liggi di Platuni a la nicissità di lu statu di dirittu . Hà fattu vintitrì pubblicazzioni e n'àutra sta pi èssiri stampata 'nto 2021 , spartuti 'n puisìi siciliani e taliani, cunti, tiatru, pruverbii, pirsunaggi siciliani, 'ngiurii, curtura e saggistica siciliana, antuluggìi e rivisti 'n cullabburazioni cu assuciazzioni culturali sarausani, catanisi , missinisi e rumani di cui ha stu sociu onorariu di 5 associazioni.. Hà participatu a tanti cuncursi littirari e, 'n cinquant'anni, hà avutu tanti ricunuscimenti e premi ,'mpurtanti. Ha statu prisidenti di seggiu elettorali a Sarausa pi 35 anni .E' cavaleri di lu Santu Sepolcru di Gerusalemmi , già appartenenti o' CISUM gruppu voluntariu di l'ordini di Malta, ex Giudici populari a corti di Assisi e di Appellu di Catania, e sociu di l'Accademia Pen Club di Milanu.
Zoccu hannu dittu d'iddu
canciaG. Barlotta: «passa di la puisìa a lu tiatru, iddu stissu attori e riggista, ammustra lu sò èssiri sicilianu puru, sinceramenti e prufunnamenti nnamuratu di la sò terra.»;
I. Buttitta «è quattru voti pueta, zoè di l'A a la Z e comu granni mèritu havi chiddu d'aviri fattu canusciri a lu munnu li Pruverbi siciliani traduciuti 'n quattru lingui.»;
S. Correnti: «arrinnuvannu li fasti di scritturi siciliani comu Luigi Capuana e Ninu Martogliu, fà rivìviri ntî sta sò brillanti òpira tutta na sèrii di “tipi paisani” traspunennu ntî sta sò prigevuli raccolta tuttu l’amuri ca iddu giustamenti havi pi la nostra bedda ìsula di Sicilia».
Pieru Filloley: La Delfa,canta gioi e emuzioni.
Veronica Tomassini: La Delfa Mette a nudu 'a sò anima si sicilianu puru.
Asèmpiu dâ sò puisìa
canciaPinzeri
- Cu camina attruppica
- L'acqua ca curri nun viri 'i stiddi.
- Cu camina si scorda 'i fastorni,
- E cu si ferma, si metti a sunnari.
Donna Mara
Tu mi dicisti ca si 'na sincera iù ti dicu ca si donna amara pi tia nun mancu di jri 'n jalera perdu la libirtà chè tantu cara.
Si 'na civetta 'na gran civittuna ca zziti nn'hai chiù di 'na trintina. A mia mi vò mittiri la cruna, babbasuna a mè zzita è Aitina .
Pi zzitu cc'hai a Ninu, a Turi , a Saru Minicu,Ntoni,Pippinu, Affiu e Sinceru ma cc'ha statu Tanu, Puddu e Maru ca t'hannu tiratu 'u sucu pi daveru.
Lijami di fora
canciaSitu ufficiali di Giuseppi La Delfa
Sociu effettivu di la fumusa Accademia 'nternaziunali Pen-club di Milanu Sociu onorariu di Arcadia 88 associazioni Sarausana di musica lirica e puisia Sociu onorariu di MarranzAtumu associazioni puetica di Catania Sociu onorariu di Ethos , assocoiazioni curturali di Viagranti (Ct) Sociu Onorariu di ASAS , associazioni di pittura e Puisia di Missina