Muntàutu

nu cumuni di Tàlia

Cercamu perzuni de Calabbria nteressati a scrìviri artìculi, grandi o pìcculi, 'n calabbrisi pe' 'u nostru progettu nciclupèdicu Wikipedia. Nci potìti scrìviri chidu ca volìti (pe' esempiu l'artìculi supra 'i cumuni calabbrisi). Ma pe' favuri, lasciàti una traduzioni d'i paroli diffìcili e ndicàti 'a pruvenienza de 'a parrata calabbrisi usata. Nun mporta se siti riggitanu, catanzarisu, cusentinu, de Cutroni, o de Vibbu, sempri calabbrisi siti! Grazi.

Muntàutu
Nomu ufficiali: Montalto Uffugo
Riggiuni: Calabbria
Pruvincia: Cusenza (CS)
Cuurdinati: 39°24'N, 16°9'E
Ammustra ntâ mappa
Superfici: 78 km²
Abbitanti: 17.258
Dinzitati: 221 ab./km²
Cumuni cunfinanti: Fuscàudu, Lattaricu, Luzzi, Pàula, Renna, Rosa, Sambenedettu, Santu Fili, San Vincenzo La Costa
CAP: 87046
Prifissu telefònicu: 0984
Situ ufficiali: https://www.comune.montaltouffugo.cs.it


Muntàutu è nu cumuni di 17.258 abbitanti dâ pruvincia di Cusenza.

La staggi dî valdisi dû 1561 cancia

Muntâutu fu lu tiatru di unu di l'episodi cchiù drammatici di la Nquisizzioni. Lu 11 di giugnu1561, davanzi la chiesia di San Franciscu di Paola, 86 o 88 valdisi foru ammazzati n sequitu a cunnanna a morti. Accussì l'abbinimentu è discrivutu di nu tistimoni uculari:

« Hoggi a buona hora si è incominciata a far l'horrenda iustizia di questi Luterani che solo a pensarvi è spaventevole, che la morte di questi tali è come una morte di castrati; li quali venivano tutti riuniti in una casa dove veniva il boia et li pigliava a uno a uno, e gli legava una benda avanti gli occhi e poi lo menava in un luogo spazioso poco distante da quella casa et lo faceva inginocchiare e con un coltello gli tagliava la gola et lo lasciava così, poi pigliava quella benda così insanguinata, et col coltello insanguinato ritornava a pigliar l'altro, et faceva di simile »

  Purtali di la Calabbria – Jiti a l'artìculi di Wikipedia supra la Calabbria.