Metropulitana di Palermu
La metropulitana di Palermu è un sirvizzu ferruviàriu citatinu gistitu di Trenitalia e si sparti nni 2 lìnii. Lu costu dû bigliettu è di € 1,50 pi 90 minuta.
Sirvizzu
canciaLinea A
canciaLa lìnia A curri di li 4.45 nzinu a li 22.00 agghiri a l'Ariuportu di Palermo-Punta Raisi, e di li 5.30 nzinu a li 23.00 ammeri a la Stazzioni Cintrali tutti li jorna dâ simana, ma cu cchiù picca treni.
Sta lìnia nzinu a la Piraineto è macari sirvuta di li treni riggiunali diretti a Trapani.
Linea B
canciaLa lìnia B curri di li 6:40 a li 20:40, nnî jorna firiali e non fà cursi nnî jorna fistivi.
Storia
canciaU primu tratto da metropulitana di Palermu fu l'attuali linea B, graputa nnù Maiu du 1990, un mesi prima su mundiali di Talia 90.
A linea cuntava sei stazzioni: Cintrali, Vespri-Policlinico, Notarbartolo, Imperatore Federico-Stadio, Fiera e Giachery. Percorreva la linea per Trapani fino a stazzioni Notarbartolo, e quindi u raccordo firroviario pu u portu.
A linea pirmittia un facile accesso a u Stadio da Favorita.
Nnù Maiu du 1993, a tri anni da a prima linea, vinni graputa a secunna linea (A), in capo a i binari da linea pi Trapani, a trazione diesel. I primi du firmati erano San Lorenzo-Colli e Tommaso Natale, mentre l'anno appressu, 1994, furono grapute i firmati Francia e Cardillo-Zen.
Nnù 2001 fu graputa a firmata Palazzo Reale-Orléans, e a linea A, elettrificata pi l'occasione, fu allungata fino a l'Ariuportu di Palermo-Punta Raisi, caminannu nnà nuova linea da Piraineto.
Nnù 2004 furono canciati molti treni cu novi treni Minuetto.
Proggetti
canciaU sistema di trasporti rbani di Palermu è interessatu da mpurtanti travagghi di putenziamentu.
Linea A
canciaGrazie a u raddoppio di binari da firrovia Palermo-Trapani (ca uora è a binario unico fra i Stazzioni Orléans e Carini), a linea A sarà putinziata cu l'istituzione di chiossai corse; sarà macari possibile tagghiari i tempi di viaggiu.
Nnì travagghi ci sta macari l'iliminazioni di tutti i passaggi a livellu da cità e da i comuni vicina, picchi i binari sarannu mittuti cchù bassi.
Saranno custruiti 12 firmate di nove: Ficarazzi, Roccella, Guadagna, Palazzo di Giustizia, Lolli, Lazio-Restivo, Belgio, La Malfa, Sferracavallo, Kennedy, Torre Ciachea, Orsa.
A linea A sarà allungata finu a Ficarazzi, sulla linea pi Messina, ca addivintirà parti di u passanti firroviario.
I travagghi iniziarono nnù 22 di frivaru 2008.
Linea B
canciaU serviziu da linea B sarà totalmenti canciatu, un ci sarà cchù u pezzu Cintrali - Notarbartolo u tratto rimanente addivintierà un anello firroviario, allungandolo da a chiazza Giachery finu a Notarbartolo cu i novi firmate Portu, Politeama e Malaspina-Catania. A nova tratta sarà sutterranea.
In capo a tratta già esistente sarà graputa a nova firmata Lazio-Libertà.
Vista a brevità di sta tratta non è previsto u travagghio pi radduppiari li binari.
I travagghi su bloccati a stu mumentu pi un ricorso fattu da la ditta arrivata secunna nnà giudicazione di l'appalto.
Linee C e D
canciaI linee C e D sarannu duu linee di metropulitana atomatica (driverless), assumigghianti a la metropulitana di Torino. Macari si su ndicate cu du lettere diffirenti, s'attratta di una linea sulamenti, ca attraversirà a cità da nord a sud, con du pircorsi diffirenti nnà tratta cintrali. A linea C attoccherà a u Stadio, a linea D a stazzioni Notarbartolo. (arristau sulu 'n proggettu)